آیین بزرگداشت هفته‌ی پژوهش در پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۴۲۷۲ اسلاید اصلی پژوهشی پربازدیده ترین اخبار
به گزارش روابط عمومی، آیین بزرگداشت هفته‌ی پژوهش با حضور اعضای هیأت علمی و مدیران جهاد دانشگاهی و برخی حامیان پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی در پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
آیین بزرگداشت هفته‌ی پژوهش  در پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این برنامه ابتدا آقای دکتر فیضی رئیس پژوهشگاه گزارشی از فعالیت‌ها، نتایج و دستاوردهای حوزه پژوهش ارائه نمودند. در این گزارش بر افق‌های حرکت پژوهشگاه در آینده به سمت مرجعیت علمی در حوزه هویت و توسعه اشاره  و تاکید گردید که فلسفه وجودی این پژوهشگاه ارتباط مستحکم با دستگاه برای کمک به نیازهای تحقیقاتی آنهاست وبا همین نگرش ما در حال حرکت و پیشرفت می باشیم.

دکتر واعظ مهدوی از پیشکسوتان مدیریت پژوهش در کشور و نماینده انجمن‌های علمی کشور در شورای تحقیقات و فناوری به ضرورت‌های پژوهش در مسائل کشور اشاره و تاکید کردند مسیر علم و پژوهش می تواند نجات دهنده ما ازشرایط بحرانی و معضلات گوناگون کنونی باشد. ایشان یادآور شد که متأسفانه شرایطی در کشور ایجاد شده که علم‌محوری و دانش مرکزی تا حدودی به حاشیه برود. ارقام و اعداد کنونی در کشور حکایت از بحرانها، اختلاف‌ها و گسست‌ها دارد. پژوهش و علم اگر معیار تصمیم‌گیری و مدیریت‌ها قرار گیرد، عدالت و برابری هم در پی خواهد آمد. نیاز اصلی کشور ما تصمیم‌گیری بر مبنای علم و پژوهش است. ایشان از پژوهشگاه علوم انسانی به دلیل سال ها فعالیت پیوسته و با کیفیت و مفید در حوزه اجرای پژوهش‌های کاربردی تقدیر کرد. سخنران در پایان تاکی نمود که هفته پژوهش تجدید عهد و میثاق علو حکومت با هم در ساماندهی به اوضاع کشور است.

 

در بخش تقدیر از اعضای هیأت علمی و پژوهشگر برتر از آقایان دکتر ایرج قاسمی، غلامرضا اسکندریان و دکتر مهدی سعیدی به‌ترتیب از گروه‌های برنامه‌ریزی شهری، مناسبات نسلی و ادبیات فارسی تقدیر شد. انتخاب این پژوهشگران بر اساس معیارهایی مانند اجرای طرح پژوهشی، تولید مقاله، تألیف کتاب، برگزاری نشست تخصصی و سخنرانی‌های علمی و مشارکت دقیق و منظم در اجرای طرح ها بوده است. با عنایت به این‌که پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی در پیوند نزدیک با دستگاه‌ها به اجرای طرح‌های تحقیقاتی کارفرمایی اقدام می‌کند، امسال از میان بیش از بیست سازمان اجرایی و دولتی تعدادی به‌عنوان حامیان برتر پژوهشی مورد تقدیر قرار گرفتند که از جمله می‌توان به سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، بنیاد علوی، شهرداری تهران، سازمان مدیریت، وزارت ارشاد اسلامی، پتروشیمی و... اشاره کرد.

از میان 9 گروه پژوهشی فعال در پژوهشگاه علوم انسانی، گروه‌های الهیات و معارف اسلامی، جامعه‌شناسی و  گروه برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای به‌عنوان گروه پژوهشی نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش پایانی برنامه از هفت عنوان کتاب جدید منتشر شده در پژوهشگاه با حضور مؤلفان و نویسندگان رونمایی گردید.


نظر شما :