با حضور پژوهشگاه در سکونتگاه‌های غیر رسمی، روی داد:

برگزاری دومین جلسه کارگروه تاب آوری و حمایت اجتماعی شهر کرج در دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط ۴ حصار

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۷ کد : ۳۱۹۵۳ پژوهشی
دومین جلسه کارگروه تاب آوری و حمایت اجتماعی شهر کرج با حضور پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی و مسئولین استانی در دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط ۴ حصار برگزار شد.
برگزاری دومین جلسه کارگروه تاب آوری و حمایت اجتماعی شهر کرج در دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط ۴ حصار

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ به دنبال اقدام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی پس از راه اندازی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در استان البرز (محله خط 4 حصار)، فعالیت این دفتر مبتنی بر این اصل بنیان نهاده شد که؛ بر مبنای اعتمادسازی و جلب مشارکت حداکثری ساکنین محله در فرآیندهای شناسایی مسائل و مشکلات محله و کشف و تقویت دارایی‌های موجود در محله، تصویر مناسبی از نیازها و ظرفیت‌های واقعی جامعه هدف به صورت علمی و مستدل، در استان منعکس گردد تا از این طریق، دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مسئول، مجاب به حضور موثر در محله شوند.
نعیمه اسماعیل زادگان مدیر اجرایی دفتر بیان کرد که مداخلات موثر همکاران دفتر در محله در طول 8 ماه گذشته و طرح و پیگیری مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های شناسایی شده در سطح دستگاه‌ها و نهادهای استانی، به تشکیل کارگروه تاب‌آوری و حمایت اجتماعی شهر کرج با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و عضویت رسمی مدیر دفتر در این کارگروه، منتج شده است.
وی با تاکید بر این نکته که ایجاد بستر برای طرح ویژه مسائل و مشکلات محله در چنین سطحی، دستاورد بزرگ و قابل توجهی برای محله خط 4 حصار محسوب می‌شود، خبر داد که دومین جلسه کارگروه تاب‌آوری و حمایت اجتماعی با حضور مسئولین استانی در دفتر تسهیلگری و توسعه محلی حصار برگزار شد.
گفتنی است دومین جلسه کارگروه تاب آوری و حمایت اجتماعی شهر کرج، با دبیری معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی استان البرز، صبح روزچهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، در محل دفتر تسهیلگری و توسعه محلی، واقع در محله حصار برگزار شد. معاونت اجتماعی استانداری البرز، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (دادگستری کل استان البرز)، معاونت اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، نماینده ستاد فرمان امام خمینی (ره) در استان و معاونت اجتماعی اداره ورزش و جوانان استان، اعضاء اصلی این کارگروه را تشکیل داده‌اند که به همراه تعدادی از مدیران اجرایی سازمان بهزیستی استان، در این جلسه حضور به هم رسانیدند.
در این جلسه بیان مسائل و مشکلات احصاء شده محله توسط کارشناسان دفتر، محور اصلی بود که بحث و گفتگوی اعضای کارگروه را به دنبال داشت. طرح اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در محله و ارائه برنامه‌های پیشنهادی، سایر مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.
لازم به ذکر است سازمان بهزیستی استان البرز، میزبان اولین جلسه این کارگروه بود و مقرر گردید جلسات این کارگروه  با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظرات و ارائه گزارش اقدامات و پیگیری پیشنهادات مطرح شده، به صورت مستمر ادامه یابد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی دفتر تسهیل گری شهر کرج غلامرضا اسکندریان


نظر شما :