کتاب عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی منتشر شد؛

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۴۱۹۴۵ پربازدیده ترین اخبار
کتاب درآمدی بر جامعه آرمانی توسعه (برداشتی از منابع اسلامی) با تألیف سید محمدموسی مطلبی عضو هیأت علمی و مدیر گروه پژوهشی اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی منتشر شد.
کتاب عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی منتشر شد؛

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ دکتر سید محمدموسی مطلبی مولف کتاب و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در رابطه با نشر این کتاب گفت: کتاب «درآمدی بر جامعه آرمانی توسعه، برداشتی از منابع اسلامی» گامی است در مسیر توصیف آرمان شهر توسعه و پیشرفت از دیدگاه اسلام. به مانند آرمانشهر که ابعاد گسترده ای دارد، توسعه نیز ابعاد مختلفی از زندگی را برای رسیدن به زندگی کامل یا خوشبختی در بر می گیرد. از طرفی مفهوم حیات طیبه برگرفته از کلام وحی نیز با ارائه مفاهیم والا و وسیع خود می تواند نوعی خوشبختی منتهی به آرمانشهر را نشان دهد که غایت توسعه است. در این آرمانشهر حاکمیت، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، دولت، خانواده، امنیت اقتصادی، حیات طیبه و... مورد توجه است. آرمانشهری اخلاقی، خرد ورز، عدالت بنیان، دانش مدار، مبتنی بر تولید، خانواده محور، انسان مدار، ارزش بنیان، حق باور، شایسته گزین، متکثر، آزاد، نوع دوست و قانونمند که به فراوانی عاری از فقر و تبعیض رسیده است.
گفتنی است چاپ نخست این کتاب به تیراژ 1000 جلد توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی به انتشار رسیده است.

 

کلید واژه ها: چاپ کتاب انتشارات سیدمحمد موسی مطلبی درآمدی بر جامعه آرمانی


نظر شما :