با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی برگزار شد؛

طرح استقبال از بهار توسط دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در محله خط ۴ حصار کرج

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳ کد : ۴۲۸۱۶ پربازدیده ترین اخبار
به دنبال حضور پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی در محله حصار و راه اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در این محله، مطالعات میدانی آغاز و طی برگزاری نشست های متعدد با گروه های مختلف مردمی، فهرستی از مهمترین مسائل و مشکلات محله شناسایی گردید که از جمله آنها می توان به نبود الگوی گذران اوقات فراغت به عنوان یکی از مسائل الویت دار محله اشاره نمود.
طرح استقبال از بهار توسط دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در محله خط ۴ حصار کرج

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ نگار رضائی؛ مددکار اجتماعی و زهرا طاوسی؛ کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری، ضمن تاکید بر مساله فقدان فضای مطلوب و الگوی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت کودکان، اظهار داشتند که دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در این زمینه شبکه ای از برنامه ها را برای اجرا در طول سال طراحی نموده است که از جمله آنها، می توان به طرح استقبال از بهار اشاره داشت.
طرح استقبال از بهار بر مبنای تعامل مستقیم با اهالی و نهادهای محلی و جلب مشارکت ایشان به ویژه گروه کودکان و نوجوانان محله شکل گرفته است. طرح استقبال از بهار 1401 مشتمل بر اجرای دو رویداد تخم مرغ رنگی  و جشن کودک در روز عید مبعث، بوده است.
رویداد تخم مرغ رنگی، پس از اطلاع رسانی و اعلام فراخوان، با جلب مشارکت بیش از 25 کودک و نوجوان 4 الی 13 سال در مرکز یادگیری شهید عباسعلی البرزی برگزار شد. در این رویداد، کودکان و نوجوانان ضمن رنگ آمیزی تخم مرغ های جشن عید نوروز، همکاری با یکدیگر و انجام کار تیمی را تجربه نموده و ضمن تمرین تلاش و رقابت برای بهتر بودن کارهایشان، تعاملات خوبی را به نمایش گذاشتند.
رویداد جشن کودک نیز در ایام مبارک بعثت حضرت رسول، با همکاری شهرداری منطقه 10 و در تنها پارک محله برگزار شد. در این جشن کوچک، موضوع اهمیت فضای سبز و هوای پاک، در قالب برنامه های شاد و مفرح،  به مخاطبان ارائه گردید.
رضایی و طاووسی بیان داشتند که این جشن در ادامه رویدادهای پیشین، هدف مهمتری را در دستور کار خود داشته و در جهت احیای کارکرد پارک محله و تقویت حس تعلق کودکان به محله ایفای نقش نموده است.
طرح استقبال از بهار، علاوه بر معرفی و ارائه الگوهای گذراندن اوقات فراغت به مخاطبان خود، دفتر تسهیلگری را در شناسایی دقیق تر انتظارات و نیازهای کودکان و بهبود الگوهای جلب مشارکت ایشان، یاری رسانده است.

 

کلید واژه ها: دفتر تسهیل گری محله خط 4 حصار کرج مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی


نظر شما :