جلسه شورای علمی گروه پژوهشی معماری و منظر شهری برگزار شد

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۶ کد : ۴۳۲۳۶ پژوهشی
اولین جلسه شورای علمی گروه معماری و منظر شهری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۱ به منظور بررسی مجموعه عملکرد این گروه در سال گذشته و برنا‌مه‌ریزی برای سال پیش‌رو برگزار شد.
جلسه شورای علمی گروه پژوهشی معماری و منظر شهری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ جلسه شورای علمی گروه معماری منظر شهری در روز دوشنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه 1401 با حضور مهشید منزوی، محمد سعید ایزدی و مصطفی حسینی (اعضای شورای علمی گروه) و حمید رمضانی (مدیر گروه و عضو شورای علمی)، مسعود دادگر (عضو گروه و عضو شورای علمی) و حسین یادگاری (کارشناس گروه) برگزار شد. در ابتدای جلسه حمید رمضانی به شرح فعالیت‌ها و پروژه‌‌های سال گذشته گروه پرداخت. رمضانی با اشاره به فرایند اجرا و درصد پیشرفت هر کدام از فعالیت‌ها، طرح تدوین «سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی» را شاخص‌ترین و مهم‌ترین فعالیت این گروه در سال گذشته دانست و آن را نقطه عطفی برای جهت‌گیری فعالیت‌های گروه در سال‌های آتی دانست. ایشان اذعان کرد که یکی از مهمترین دست‌آوردهای این کار مهم انباشت دانشی و تجربیات کسب‌شده در گروه است که می‌تواند ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را پیش روی مجموعه جهاددانشگاهی قرار دهد. همچنین رمضانی ادامه داد که تدوین شبکه برنامه گروه، مبتنی بر یکی از مسائل کلان کشور و برآمده از زمینه‌های تخصصی و تجارب اعضای گروه خواهد بود.

در ادامه محمد سعید ایزدی فعالیت‌های گروه معماری و منظر شهری جهاددانشگاهی را شایسته تقدیر دانست و بر ادامه مسیر گروه همراه با جریان سازی و اتصال به جامعه بر مبنای فعالیت‌های انجام شده تأکید نمود. ایزدی تصریح نمود؛ باید تأکید کرد علاوه بر فعالیت شایسته این گروه در زمینه ارتقاء قلمرو عمومی و توسعه عرصه‌های فضاهای باز شهری، اقدامی که این گروه در تهیه سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام داده است الحق و الانصاف کار بسیار بزرگی است. ایزدی بیان داشت تهیه یک سند ملی فرایند کاری بسیار پیچیده و سختی دارد که این گروه آن را با کیفیت بسیار عالی انجام داده است و باید آن را به عنوان یکی از ثروت‌های بزرگ گروه و جهاددانشگاهی دانست که می‌توان در داخل یک شبکه برنامه برای گروه از آن بهره برد.
 سپس مصطفی حسینی ضمن ابراز خورسندی از فعالیت‌های انجام شده جهت دهی اقدامات به سوی حل مسائل کشور و توجه به مناطق کم برخوردار را ضروری دانست. مسعود دادگر نیز به سختی‌ها و دشواری‌هایی که در انجام طرح‌های کارفرمایی وجود دارد اشاره کرد و گفت متاسفانه بی ثباتی مدیریتی هموراه به جریان پژوهش ضربه وارد کرده است. وی به برگزاری جلسات و استفاده از تجربیات برای انتخاب مسیر مناسب در راستای اهداف گروه نیز اشاره نمود. در آخر مهشید منزوی از گروه‌ به خاطر تهیه یک سند ملی و به سرانجام رساندن آن با حداقل نیروی پژوهشی در اختیار تشکر نمود و آن را مایه افتخار و یک دست‌آورد مهم برای مجموعه جهاددانشگاهی دانست. همچنین ایشان بر تعیین محور شبکه برنامه گروه بر اساس زمینه‌های فعالیتی آن و در پیوند با تجارب و انباشت دانشی کسب شده در تهیه سند ملی توانمندسازی و ... تاکید نمود.
در پایان مقرر شد در جلسه آتی موضوعات پیشنهادی شبکه برنامه گروه در شورا بررسی و تدقیق گردد.

کلید واژه ها: جلسه شورای علمی گروه معماری و منظر شهری


نظر شما :