افزایش دو و نیم برابری سرانه فضای سبز در محله خط چهار حصار کرج

با پیگیری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خط چهار حصار کرج رخ داد:

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۲ کد : ۴۵۷۷۷ پژوهشی پربازدیده ترین اخبار
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه با احداث دو پارک محلی و اجرای دو طرح ایجاد فضای سبز، سرانه فضای سبز محله خط چهار حصار از ۶ سانتی متر به ۱۵ سانتی متر افزایش یافت. این مهم با پیشنهاد و پیگیری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خط چهار حصار و با تاکید بر تبدیل مخروبه ها به فضای سبز و پارک محلی، محقق گردیده است.
با پیگیری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خط چهار حصار کرج رخ داد:

الیاس قبولی کارشناس شهرسازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خط چهار حصار، اظهار داشت: طی نشست­های متعدد با گروه­های مختلف مردمی، فهرستی از مهمترین مسائل و مشکلات محله شناسایی گردید که از جمله آن­ها می­توان به مسائل کالبدی نظیر "پایین بودن سرانه خدمات محلی"، "وجود مخروبه­ها و نخاله­های ساختمانی و تجمع زباله­ها" و "پایین بودن کیفیت سیما و منظر" به عنوان مسائل اولویت دار محله، اشاره نمود. پرداختن به این مسائل در راستای هدف تحقق زیست­پذیری به عنوان یکی از برنامه های دفتر تسهیلگری، تعیین گردید.

   در این راستا و براساس بازدیدهای محلی و گفتگو با اهالی، به شناسایی نقطه­محل­های مستعد برای توسعه فضای سبز و پارک در پلاک­های تخریبی به عنوان پروژه­های پیشنهادی پرداخته و متعاقب آن جلسات متعددی با مسئولان شهرداری منطقه 10 کرج صورت گرفت. با پیگیری­های صورت گرفته توسط دفتر تسهیلگری و مطالبه گروه معتمدین و شورای محله، رسیدگی به این پروژه­ها در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت و در بهار امسال اجرای آن آغاز گردید.

در پی این اقدامات، با تبدیل مخروبه­ها به عرصه­های سبز و پاتوق محلی، فضاهایی که زمانی محل رهاسازی زباله و نخاله و منشاء مسائل و مشکلات بهداشتی و اجتماعی بودند، در خدمت تقویت تعاملات اجتماعی، نشاط و شادی اهالی و ارتقای بصری و زیبایی محله قرار گرفت.

   دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط چهار حصار، با همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، از مهر ماه 1399 در این محله مستقر شده و امید دارد تا با توانمندسازی جامعه محلی، تقویت شورای محلی و جلب همراهی نهادها و دستگاه­های شهری، شاهد بستر سازی در جهت توسعه محلی باشد.


نظر شما :