اداره روابط عمومی
روابط عمومی: محمد قاسمی سیانی شماره تماس : 5-6951593 تلفن داخلی: 129 آدرس ایمیل: |
روابط عمومی عبارت از تلاشها و اقداماتی آگاهانه، برنامه ریزی شده و سنجیده، جهت استقرار و کسب تفاهم متقابل، بین یک سازمان و گروههای موردنظر آن است. روابط عمومی در هر سازمان چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویای آن سازمان، سیستم و پل ارتباطی میان سازمان و مخاطبان آن است. روابط عمومی سازمان را از نظرات، انتقادات و خواستهای مخاطبان آگاه میسازد تا مدیریت سازمان را در اتخاذ تصمیم مناسب در جهت رفع نیازهای مخاطبان یاری رساند. در حقیقت روابط عمومی، باید تحلیلگر افکار عمومی باشد و بتواند از دادهها، پیشنهادهای سازنده و همسو با افکار عمومی ارائه نماید.
مهمترین وظیفه روابط عمومی هر سازمان، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکارعمومی نسبت به سازمان و اعتبار سازی برای سازمان است که این امر هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان پیگیری میشود. بیتردید، این وظیفه در قالب مجموعهای از فعالیتهای ارتباطی صورت میگیرد که میتوان آنها را تحتعناوین زیر دستهبندی کرد:
- ایجاد ارتباط و همکاری مستمر با اعضای پژوهشگاه
- برقراری و توسعه ارتباط و همکاری مستمر با اعضای پژوهشگاه
- برقراری و توسعه ارتباط با رسانه ها
- تلاش در جهت معرفی و برندسازی پژوهشگاه
- تهیه و تدوین اخبار، بیانیهها، اطلاعیهها، آگهیها و پیامهای پژوهشگاه و نشر و انعکاس آن در رسانههای جمعی
- بررسی مطالب مطروحه در وسایل ارتباط جمعی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیتهای پژوهشگاه به منظور اطلاعرسانی، انعکاس به مسئولین و در صورت لزوم پاسخگویی به آنها
- تهیه عکس، اسلاید و فیلم از فعالیتهای پژوهشگاه و ایجاد آرشیو سمعی و بصری
- فعالیتهای انتشاراتی و تبلیغی، مشارکت در برگزاری مجالس، گردهماییها و نمایشگاههای داخلی و خارجی
- دریافت گزارش فعالیتها، طرحها و برنامههای دوایر مختلف دستگاه ذیربط و نیز انتشار سالانه عملکرد پژوهشگاه