کتاب «نوآوری در گردشگری منطقه‌ای» به چاپ دوم خود رسید

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۵ کد : ۴۳۳۷۸ پربازدیده ترین اخبار
کتاب «نوآوری در گردشگری منطقه‌ای؛ نمونه‌هایی از گردشگری منطقه‌ای» اثر دن کارسون و جیم مکبث با ترجمه دکتر ایرج قاسمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی به چاپ دوم خود رسید.
کتاب «نوآوری در گردشگری منطقه‌ای» به چاپ دوم خود رسید

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ چاپ دوم کتاب «نوآوری در گردشگری منطقه‌ای؛ نمونه‌هایی از گردشگری منطقه‌ای» اثر دن کارسون و جیم مکبث با ترجمه دکتر ایرج قاسمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در 312 صفحه منتشر شد. گفتنی است این اثر به عنوان یکی از برترین تازه‌های کتاب منتشرشده در موضوعات «تاریخ و جغرافیا» با عنوان «اسفندنامه کتاب» از سوی مؤسسه خانه کتاب معرفی شد.

ایرج قاسمی مترجم کتاب در رابطه با این کتاب بیان داشت:
«یکی از راه‌های توسعه منطقه‌ای و به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، تنوع بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ذکر می‌شود. در این میان گردشگری فعالیت و ظرفیتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و از مقاصد و جاذبه‌های آن استفاده مناسبی نمی‌شود. هدف اصلی این کتاب بررسی روش‌های به کارگیری تغییر و نوآوری در مقاصد گردشگری منطقه‌ای، به منظور دستیابی به منافع اقتصادی و اجتماعی و محیطی گردشگری و همچنین حداقل نمودن تأثیرات منفی بالقوه آن‌ها است. برای این منظور، نویسندگان کتاب به جمع‌آوری 11 نمونه از مطالعات موردی با تأکید بر مقاصد گردشگری محلی در استرالیا و نیوزلند می‌پردازند. در این مطالعه، شناسایی ساختارها و فرآیندهای مورد استفاده برای توسعه نوآوری در مقاصد محلی مورد توجه قرار گرفته است. در نمونه‌ها، گونه‌های بسیار متنوعی از مقاصد و شکل‌های کاملاً متفاوتی از گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است و نوآوری با هدف‌هایی همچون پایه‌گذاری فعالیت‌های گردشگری برنامه‌ریزی شده، بازسازی مقاصد قدیمی و فرسوده و به ویژه ارتباط گردشگری با سایر حوزه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی دنبال می‌شود. یافته‌های این تجارت می‌‌تواند گردشگری منطقه‌ای در ایران را متحول کند.»

نظر شما :