دومین نشست از سلسله نشست های جامعه آینده ایران قوی برگزارشد

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۱ کد : ۶۹۰۰۱ اسلاید اصلی پژوهشی نشست و سخنرانی ها
مرکز علمی تخصصی آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی در آستانه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، در ادامه سلسله نشست‌های «جامعه آینده، ایران قوی» نشستی با موضوع « تغییرات اجتماعی ایران آینده در مواجهه با پیوستار تمدن انقلاب اسلامی» در روز سه‌شنبه یک اسفندماه ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی برگزار کرد.
دومین نشست از سلسله نشست های جامعه آینده ایران قوی برگزارشد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ، در ابتدای این جلسه دکتر سید مجید مطهری نژاد به تبیین جایگاه انقلاب اسلامی به‌عنوان یک تغییر اجتماعی سترگ در پیوستار تحقق حکومت حق‌طلبانه مهدی موعود (عج) پرداختند. در ادامه ایشان به ریشه اصیل آینده مهدوی در آرا و دیدگاه امام خمینی (ره) در شکل‌دهی به انقلاب اسلامی اشاره کرده و مطرح کردند که متأسفانه علی‌رغم تأکید ایشان به آینده آرمانی انقلاب اسلامی؛ همواره تبیین ارتباط میان انقلاب اسلامی و امر مهدویت مغفول واقع شده است این در حالی است انقلاب از ابتدا و از دیدگاه امام خمینی(ره) نقطه‌ای از پیوستار تحقق حکومت حق‌طلبانه مهدوی بوده و در بسیاری از سخنان امام عظیم الشان این امر به صورت عیان و مستتر مورد توجه بوده است. برای مثال در پیام ویژه‌ای که ایشان در بازگشت مهاجران هشت سال جنگ تحمیلی به مواطن خود منتشر کرده بودند جمله معروف "انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت ارواحناه فداه است".

دکتر مطهری نژاد مطرح کردند که با توجه به این هدف عالی؛ لازم است تا کارگزاران دلسوز نظام اسلامی از هر گرایش فکری، مهدویت را امری بعید تلقی نکرده و تمامی خدمت خود در امور کشور را به نوعی در مسیر تحقق آرمان انقلاب سامان دهند. ایشان در این بخش ارکان آینده‌نگاری انقلاب را با نظر به انتظار مهدوی، توجه به سنن و مواعید الهی ذکر کردند. در پایان برخی از شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه توجه به نهج‌البلاغه و تجربه تاریخی حکومت امیرالمؤمنین (ع) به عنوان نمونه‌ای عینی از برپایی حکومت حق‌مدار و عدالت‌طلب را مطرح کردند.


نظر شما :