اولین دوره همایش آموزشی "مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار" برگزار شد

۰۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۳۶۳۴ اسلاید اصلی آموزشی نشست و سخنرانی ها
اولین دوره آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در راستای تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری جهاددانشگاهی با همت شرکت بازآفرینی شهری ایران، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها های کشور و استانداری تهران در روز سه شنبه ۵ آذر ماه ۱۳۹۸ در شهر اوشان و فشم و میگون برگزار شد.
اولین دوره همایش آموزشی "مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار" برگزار شد

  گزارش نهایی اولین دوره آموزشی مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار

 فیلم برنامه "دوره آموزشی مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار"

این دوره‌ آموزشی با هدف توانمند سازی، ارتقاء دانش تخصصی و تبادل تجارب موفق بازآفرینی شهری ویژه مدیران و کارشناسان شهرداری‌ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر، ستادهای بازآفرینی و فرمانداری‌ها در استان تهران برگزار گردید. این دوره به میزبانی شهرداری اوشان و فشم و میگون با شرکت بیش از 200 نفر از متقاضیان مربوطه برگزار شد.

گفتنی است اعضای شوراهای شهر و شهرستان‌های استان تهران، کارشناسان استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اعضای ستاد بازآفرینی و فرمانداری ها در این دوره آموزشی یک روزه شرکت کردند. سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیران، محمد علی صحرایی مدیرکل دفنر فنی استانداری تهران، سید مجتبی علوی مقدم معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، مجید عبدالهی رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در کارگاه آموزشی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در حوزه بازآفرینی شهری پرداختند

در این دوره آموزشی، دو کارگاه تخصصی با موضوعات" ظرفیت سازی و تأمین مسکن در بافت های میانی و تاریخی و "ارتقاء تدریجی کیفیت مسکن در سکونتگاه های غیر رسمی" نیز برگزار و سه تجربه موفق تجمیع و نوسازی 50 پلاک در گذر عدالت محله تختی تهران، ارتقاء کیفیت مسکن در اسکان های غیر رسمی نیشابور و زاهدان ارائه شد.

در برگزاری این دوره یک همکاری بخشی موفق بین شرکت بازآفرینی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی ، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی، استانداری تهران و شهرداری اوشان و فشم و میگون شکل گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش شده است تا در هر یک از دوره‌های پیش رو به یکی از ابعاد بازآفرینی شهری پرداخته شود تا در پایان سال بیشتر دغدغه‌ها و کاستی‌های حوزه اجرایی بازآفرینی شهری پاسخ داده شود.


نظر شما :