جلسه شورای علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی برگزار شد

۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۳۲۶۷۸ اسلاید اصلی پربازدیده ترین اخبار
جلسه شورای علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و با دستور جلسه «زمینه فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه در سال ۱۴۰۰» برگزار شد.
جلسه شورای علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، جلسه شورای علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، یکشنبه 6 تیرماه در سالن جلسات حوزه ریاست جهاددانشگاهی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، دکتر مهشید منزوی مدیر دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی و اعضای شورای علمی پژوهشگاه با دستور جلسه «زمینه فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه در سال 1400» برگزار شد.
دکتر طیبی در این جلسه اظهار کرد: مجموعه نظام اجرایی کشور به این نتیجه رسیده است که توسعه در مفاهیم کلی و جزئی نیازمند علوم انسانی و پژوهش های علوم انسانی است. لذا مدیریت جهاددانشگاهی آماده است پژوهش های خوبی که در پژوهشگاه انجام شده است و همینطور پیشنهادات مناسبی که در راستای مسائل اصلی و کلان کشور است را به مراجع ذیصلاح عرضه کند و این انتظار وجود دارد که دفتر تخصصی علوم انسانی معاونت پژوهش و فناوری به ویژه پژوهشگاه راه حل های مناسبی برای مسائل اساسی کشور ارایه کند.
دکتر ایرج فیضی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی نیز ضمن ارایه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های جاری پژوهشگاه به در حال اجرا بودن 70 طرح پژوهشی و شش پیمایش در راستای تفاهم‌نامه با سازمان اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد.
در ادامه دکتر سیدرضا شاکری معاون پژوهشی پژوهشگاه، دکتر امین اسماعیلی، دکتر قبادی و روسای پژوهشکده‌های چهارگانه این پژوهشگاه به موضوعاتی از جمله وضعیت فعلی پژوهشکده‌ها، زمینه‌های پژوهشی پیشنهادی، اهمیت موضوعات بنیادین علوم انسانی و نیز کسب مجور پژوهشگاه از وزارت علوم اشاره کردند.
همچنین دکتر منزوی ضمن تشکر از تلاش های پرثمر ریاست و اعضای پژوهشگاه، درخواست کرد نسبت به ارایه برنامه راهبردی پژوهشگاه و سامان بخشی به ساختارهای موجود اهتمام صورت پذیرد.
دکتر محمدرضا پورعابدی نیز غنا بخشیدن به فعالیت‌های پژوهشگاه را نیازمند فعالیت‌هایی چند از جمله انجام فعالیت‌های پژوهشی گروهی، استفاده از پژوهشگران توانمند خارج از پژوهشگاه، انجام پیمایش‌ها و پژوهش‌های طولی، ارایه خروجی‌های منتج از طرح‌ها به مدیران اجرایی کشور دانستند.


نظر شما :