برگزاری جشنواره نقاشی کودک و نوجوان در محله خط چهار حصار

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۷ کد : ۳۶۸۷۰ پژوهشی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در راستای تسهیل فرآیند توسعه و توانمندسازی جامعه محلی خط چهار حصار (استان البرز) اقدام به اجرای مسابقه نقاشی با موضوع پارک محله نموده است.
برگزاری جشنواره نقاشی کودک و نوجوان در محله خط چهار حصار

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ به دنبال اقدام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، پس از راه اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در استان البرز (محله خط چهار حصار) و جلب مشارکت های محلی، طی نشست های متعدد با گروه های مختلف مردمی، فهرستی از مهمترین مسائل و مشکلات محله شناسایی گردید که از جمله آنها می توان به "نبود الگوی گذران اوقات فراغت" به عنوان یکی از مسائل اولویت دار محله، اشاره نمود.
زهرا طاوسی، کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری، در این باره گفت، با توجه به مطالعات انجام شده، توانمندسازی جامعه هدف در تعریف الگوی مناسب گذران اوقات فراغت به ویژه برای گروه های در معرض خطر، از جمله اقدامات پیشگیرانه محسوب شده و از احتمال گرایش آن ها به آسیب های اجتماعی می کاهد. بر همین اساس آموزش گروه کودکان و نوجوانان به عنوان گروه هدف، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.
در این راستا دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط چهار حصار ضمن جلب همکاری های نهادی (دفتر مثبت زندگی و بسیج)، اقدام به اجرای مسابقه نقاشی با موضوع پارک محله نموده است. این مسابقه با هدف آشنایی با نحوه گذران اوقات فراغت کودکان و شناسایی انتظارات کودکان از پارک محله و همچنین جلب مشارکت کودکان در برنامه های دفتر تسهیلگری بوده است. طاوسی، گزارش داد در این رویداد پس از اطلاع رسانی و اعلام فراخوان، بالغ بر 40 اثر از کودکان 3 الی 12 ساله دریافت گردید که ضمن انعکاس نظر و انتظارات کودکان از پارک محله، حاوی درس آموخته های قابل تاملی برای برنامه ریزی در حوزه توانمندسازی و توسعه محلی بوده است.
اختتامیه این رویداد در تاریخ 29 شهریور ماه، در پارک محله با حضور کودکان و والدین، ضمن اجرای برنامه ای مفرح و شاد و اهدای جوایز، برگزار گردید. پیش از اجرای برنامه اختتامیه، ساماندهی پارک محله با مشارکت مردم و جلب همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه 10، صورت پذیرفت.

کلید واژه ها: دفتر تسهیل گری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی توسعه محلی توانمندسازی


نظر شما :