برگزاری هشتمین جلسه بررسی سند توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گا‌های غیررسمی و تصویب نامه مربوطه توسط دستگاه‌های عضو کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳ کد : ۴۳۱۳۴ اسلاید اصلی پربازدیده ترین اخبار
با حضور پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی (مشاور) هشتمین جلسه نقد و بررسی سند توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گا‌های غیررسمی توسط کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت برگزار شد.
برگزاری هشتمین جلسه بررسی سند توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گا‌های غیررسمی و تصویب نامه مربوطه توسط دستگاه‌های عضو  کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ هشتمین جلسه بررسی سند توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در روز سه شنبه 30 فروردین ماه 1401 در محل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور دستگاه‌های عضو کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی (مشاور تهیه سند) برگزار شد. در ابتدا این جلسه مجید روستا (نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران) با اشاره به الزام قانونی تهیه سند و دست‌آوردهای اسناد پیشین (مصوب 82 و 93)، از تفاهم ملی و مدیریتی کشور در زمینه نگرش به سکونتگاه‌های غیررسمی ابراز خرسندی نمود و بحث در مورد سکونت‌گاه‌های غیررسمی را حاصل تجربیات ۲۰ ساله کشور دانست. ایشان اضافه نمود که این سند محل تفاهم و توافق دستگاه‌ها و سایر ذینفعان برای سیاست‌گذاری در سکونت‌گاه‌های غیررسمی خواهد بود.
در ادامه حمید رمضانی (نماینده پژوهشگاه‌علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و مشاور تهیه سند) به بیان پیوند سیاست‌ها و راهبردهای ویژه سکونت‌گاه‌های غیررسمی به نظام برنامه‌ریزی ‌بخشی در چارچوب مدیریت یکپارچه پرداخت. ایشان پیوند برنامه‌ها و اقدامات توانمندسازی و ساماندهی با برنامه‌ریزی فضایی و اجتماعی را یکی از نقاط قوت سند معرفی نمود. در ادامه بندهای پیش‌نویس تصویب‌نامه سند توسط ایشان تشریح شد. سپس دستگاه‌ها هر یک پیشنهادات و نظرات خود را ذیل هر بند بیان نمودند. مقرر شد در جلسات آتی باقی موارد بررسی گردد.

کلید واژه ها: سند ملی توانمندسازی بازآفرینی شهری


نظر شما :