برگزاری کارگاه " ارزیابی تاثیرات اجتماعی / پیوست فرهنگی و اجتماعی" در شهر مشهد توسط مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی

برگزاری کارگاه " ارزیابی تاثیرات اجتماعی / پیوست فرهنگی و اجتماعی" در شهر مشهد

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۱۲ کد : ۴۷۵۸۹ نشست و سخنرانی ها
برگزاری کارگاه " ارزیابی تاثیرات اجتماعی / پیوست فرهنگی و اجتماعی" در شهر مشهد

مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با همکاری شهرداری مشهد کارگاهی دو روزه با عنوان "پیوست فرهنگی و اجتماعی" در شهر مشهد را برگزار کرد.

   این کارگاه که در روزهای 12 و 13 مرداد و در محل کارخانه نوآوری شهر مشهد برگزار شد با حمایت شهرداری این شهر و با حضور حدود 30 نفر از پژوهشگران شهری این شهر انجام شد. در این کارگاه دو روزه دکتر هادی برغمدی (مدیر مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی) و دکتر غلامرضا اسکندریان (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی) به عنوان مدرس حضور داشتند.

   در روز نخست کارگاه به بیان مبانی نظری و مرور تاریخچه شکل گیری مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و همچنین ارائه کلیاتی از مراحل اجرای این مطالعات در شهرهای مختلف کشور پرداخته شد. همچنین معرفی دو گام از شش گام اجرای این مطالعات (توصیف اقدام توسعه ای و رویکردهای نظری و روش شناسی) در روز نخست کارگاه ارائه شد. در روز دوم کارگاه نیز در فضایی مشارکتی تلاش شد با ارائه مطالبی در خصوص گام­های بعدی این مطالعات (توصیف سیمای اجتماع، دامنه یابی، برآورد تاثیرات و نظام مدیریت تاثیرات) و بهره گیری از دانش و تجربه حاضران در قالب گروه هایی کاری و با انتخاب نمونه هایی واقعی از شهر مشهد مراحل این مطالعات در مقیاسی کوچک تجربه و از این طریق حاضران بیش از پیش با این حوزه مطالعاتی آشنا شوند.


نظر شما :