کتاب «جرم و سیاستگذاری اجتماعی» منتشر شد

۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۴ کد : ۴۹۵۸۵ اسلاید اصلی پژوهشی
انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، کتاب «جرم و سیاستگذاری اجتماعی» درباره مسائل و آسیب های اجتماعی ایران را منتشر کرد.
کتاب «جرم و سیاستگذاری اجتماعی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، کتاب «جرم و سیاستگذاری اجتماعی» نوشته   هیزل کمشل (Hazel kemshall) با ترجمه ندا موسوی  تابستان ۱۴۰۱ در 175 صفحه، قطع وزیری به قیمت 700000ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد .

در معرفی کتاب آمده است: سیاست­گذاری جرم در طول سه دهه گذشته بدون اینکه به علل اجتماعی جرم بپردازد بیشتر بر اصلاح مجرمان و مسئولیت­ پذیر کردن آنها تمرکز کرده بود. هر چند تحقیقات جدیدتر بررسی علل اجتماعی جرم با تمرکز بر زمینه اجتماعی مجرمان و توان­بخشی آنان را مورد توجه قرار داده است. این کتاب رابطه بین سیاست­گذاری اجتماعی و مدیریت جرم را از طریق بررسی روندهای فعلی و تعیین سهم و نقش ابتکارات سیاست اجتماعی در ایجاد و ریشه­کن کردن جرم را مطالعه می­کند. در این حوزه توجه ویژه­ای به روندهای سیاست­گذاری اجتماعی موجود و تأثیر آنها بر علت جرم، نرخ جرم و مدیریت جرم می­شود. این کتاب  واکاوی می­کند که سیاست­گذاری اجتماعی می­تواند نقش مؤثری در به ادغام مؤثرتر مجرمان در جامعه، ارتقای سرمایه اجتماعی و ایجاد شبکه­های مثبت (برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم) بازی کند. این مجموعه طیفی از مطالعات موردیی را ( که تأثیر سیاستهای اجتماعی بر مجرمان را برجسته میکنند، و همچنین تحقیقاتی که با جرایم جوانان، رفتارهای ضداجتماعی، خانوادههای مسئله‌دار و تقلب در تأمین اجتماعی مرتبط است) در برمی­گیرد.

لازم به ذکر است انتشار این کتاب بر اساس تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی با سازمان امور اجتماعی کشور و با همکاری دانشگاه تهران صورت گرفته است


نظر شما :