کتاب « سنجش و رصد وضعیت اجتماعی؛ نظریه ها، پژوهش‌ها و تجارب » منتشر شد

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۲ کد : ۴۹۷۸۶ اسلاید اصلی پژوهشی
انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، کتاب « سنجش و رصد وضعیت اجتماعی؛ نظریه ها، پژوهش‌ها و تجارب » درباره تحولات اجتماعی ایران را منتشر کرد.
کتاب « سنجش و رصد وضعیت اجتماعی؛ نظریه ها، پژوهش‌ها و تجارب » منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، کتاب « سنجش و رصد وضعیت اجتماعی؛ نظریه ها، پژوهش‌ها و تجارب » نوشته امیر ملکی تابستان ۱۴۰۱ در 254 صفحه، قطع رقعی به قیمت 950000ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد .

در معرفی کناب آمده: ارزیابی و رصد  وضعیت اجتماعی از‌جمله دغدغه‌های اصلی جامعه‌شناسان، سیاست‌گذاران اجتماعی و دولتمردان است که نتایج آن در قالب گزارش وضعیت اجتماعی نشان داده می‌شود. منظور از گزارش‌دهی وضعیت اجتماعی تلاش برای توصیف و تجزیه و تحلیل نظا‌م‌مند وضعیت کنونی و رصد تغییرات در شرایط زندگی و ساختار‌های اجتماعی است.  کتاب حاضر ضمن بررسی تاریخچه سنجش شاخص های وضعیت اجتماعی در جهان و مرور تجارب بین المللی در این حوزه،  به نقد و بررسی گزارش های وضعیت اجتماعی در ایران می پردازد. همچنین نظریه ها و دلالت ها معنایی حوزه  وضعیت اجتماعی در قالب پنج حوزه مفهومی توسعه ، رفاه ، روابط ، ساختارها، و مسائل و آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و کنکاش معنایی قرار می گیرد.

 لازم به ذکر است انتشار این کتاب بر اساس تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی با سازمان امور اجتماعی کشور صورت گرفته است.


نظر شما :