کتاب « کلید فرار از فقر؛ آموزش کودکان محروم در سازمان همکاری اسلامی » منتشر شد

۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۱ کد : ۵۰۲۲۳ اسلاید اصلی پژوهشی
انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، کتاب « کلید فرار از فقر؛ آموزش کودکان محروم در سازمان همکاری اسلامی » درباره مسائل و آسیب های اجتماعی ایران را منتشر کرد.
کتاب « کلید فرار از فقر؛ آموزش کودکان محروم در سازمان همکاری اسلامی  » منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، کتاب « کلید فرار از فقر؛ آموزش کودکان محروم در سازمان همکاری اسلامی   » نوشته کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (کومسک) با ترجمه میترا دانشور تابستان ۱۴۰۱ در 436 صفحه، قطع وزیری به قیمت 1650000ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد .

در معرفی کناب آمده: از آموزش به عنوان «کاتالیزور توسعه» نام می‌برند، چرا که نه‌تنها توانمندسازی اقتصادی را تسهیل کرده، بلکه به ساختن زندگی‌های سالم و پررونق کمک می‌کند. سازمان همکاری اسلامی که متشکل از ۵۷ کشور از چهار قاره آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی است، یکی از اهداف خود را کاهش فقر می‌داند و در همین راستا مطالعاتی بر روی موضوعات مختلف از جمله آموزش ترتیب داده است. اگرچه در سال‌های اخیر کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وضعیت دسترسی کودکان محروم از آموزش را بهبود داده‌اند،‌ همچنان عواملی (مثل فقر، محل سکونت و فاصله تا مدرسه، جنسیت، معلولیت و نیازهای ویژه، زبان و تعلق به گروه‌های اقلیت، مشکلات سیستمی گسترده) مانع از ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان می شوند. کتاب حاضر گزارشی درباره موضوع دسترسی به آموزش برابر برای کودکان محروم در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ارائه می‌دهد. در این گزارش علاوه بر تأکید بر اهمیت آموزش و ارتباط آن با فرایند توسعه، به وضعیت و روندهای دسترسی به آموزش در سرتاسر جهان، مشکلات و موانع، سیاست‌ها و راهبردهای مرتبط با آموزش پرداخته شده است. بخشی از این گزارش نیز مربوط به مطالعه انجام شده روی چند کشور عضو سازمان همکاری اسلامی است که وضعیت دسترسی کودکان محروم از آموزش در کشورهای سنگال، ترکیه، اردن و پاکستان بررسی شده است. در نهایت گزارش با پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت آموزش این کودکان به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است انتشار این کتاب بر اساس تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی با سازمان امور اجتماعی کشور و با همکاری دانشگاه تهران صورت گرفته است


نظر شما :