تصویب طرح پژوهشی « آینده پژوهی و تدوین سند راهبردی سالمندی شهر تهران »

۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۷ کد : ۵۰۲۶۳ اسلاید اصلی پژوهشی
طرح پژوهشی « آینده پژوهی و تدوین سند راهبردی سالمندی شهر تهران » با مسئولیت آقای دکتر حسین حیدری در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تصویب شد.
تصویب طرح پژوهشی « آینده پژوهی و تدوین سند راهبردی سالمندی شهر تهران »

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، طرح پژوهشی « آینده پژوهی و تدوین سند راهبردی سالمندی شهر تهران » با مسئولیت آقای دکتر حسین حیدری در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تصویب شد.

 طبق قراردادی با مرکز مطالعات و برنامه زیری شهر تهران، اجرای طرح پژوهشی «آینده پژوهی و تدوین سند راهبردی سالمندی شهر تهران» به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی واگذار شد. دکتر حیدری مجری و مدیر علمی طرح در باره این طرح اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و بالا رفتن نسبت جمعیت سالمند به سایر گروه­های سنی در بسیاری از شهرهای جهان، مدیران شهری برنامه ­های ویژه­ای برای سازگار کردن شهر با ویژگی های سنی افراد سالمند طراحی و اجرا کرده­اند. در همین راستا این پژوهش در نظر دارد مشخص کند که شهر تهران تاحد آمادگی مواجه با موج سالمندی جمعیت در سالهای آتی را دارا است؟ برای ایجاد محیط مناسب برای گروه سنی، چه تغییراتی باید در سیاستهای کلی، سیاستهای اجرایی و برنامه­ های اقدام مدیریت شهری در بخش­های مختلف صورت گیرد؟

بنا به اظهارات مجری این طرح، آسیب­ شناسی وضعیت شهر تهران از حیث آمادگی برای ارائه خدمات به قشر سالمند، شناسایی مسائل کلیدی پیش روی وضعیت سالمندی شهر تهران، شناسایی پیشران­ها و کلان روندهای اثرگذار بر آینده پدیده سالمندی شهر تهران، شناسایی عدم قطعیت­های اثرگذار بر آینده پدیده سالمندی شهر تهران و شناسایی فرصت­ها و چالش­های ناشی از هر یک از سناریوهای آینده پدیده سالمندی از جمله اهداف مهم این طرح هستند. همچنین تدوین سند راهبردی شهر تهران در حوزه سالمندی از جمله خروجی مهم این طرح خواهد بود.


نظر شما :