مقارن با نامگذاری سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همایش «تولید و سرمایه گذاری» برگزار می شود

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۶ کد : ۵۳۳۹۳ اسلاید اصلی پژوهشی
در دیدار دکتر محمد سلگی معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با دکتر محمدجواد توکلی رئیس پژوهشکده امور اقتصادی گفتگوهایی پیرامون زمینه‌های همکاری انجام شد. در این دیدار دو طرف با برگزاری همایش مشترک «تولید و سرمایه‌گذاری» به منظور ارائه یافته های طرح های انجام شده حول محور همایش به عنوان اولین گام همکاری مشترک موافقت کردند.
مقارن با نامگذاری سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همایش «تولید و سرمایه گذاری» برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه در این دیدار که روز یکشنبه نهم بهمن ماه در پژوهشکده امور اقتصادی برگزار شد، دکتر سید موسی مطلبی، عضو هیات علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، با اشاره طرح های انجام شده در پژوهشگاه در زمینه تولید، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، به دغدغه‌های پژوهشگاه در انتقال آخرین دستاوردهای پژوهشی انجام شده در جهاد و سایر مراکز پژوهشی به نظام تصمیم‌گیری کشور پرداخت. ایشان ضمن تشریح یافته‌های برخی از پژوهش‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی با محوریت تولید از جمله تحلیل و سنجش فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران با استفاده از الگوی بانک جهانی و تعیین پیشران‌ها و اولویت‌های توسعه اقتصادی کشور، برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک در پژوهشکده و یا مجمع پژوهشکده‌های کشور را پیشنهاد کردند.

دکتر سلگی معاون پژوهشی نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و ساختار پژوهشگاه علوم‌انسانی جهاد دانشگاهی، آمادگی پژوهشگاه و جهاد دانشگاهی را برای همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی در تعریف و اجرای طرح‌های مشترک اعلام داشتند. مهندس نقی عسگری، رئیس پژوهشکده علوم توسعه پژوهشگاه نیز با اشاره با ظرفیت‌های پژوهشگاه به ویژه توان انجام کار میان رشته‌ای برخی از زمینه‌های همکاری را برشمردند.

دکتر محمدجواد توکلی، ریاست پژوهشکده امور اقتصادی با استقبال از رویکرد تعاملی جهاد دانشگاهی، تلاش پژوهشکده امور اقتصادی در دعوت از تمامی پژوهشگران و نهادهای پژوهشی برای هم‌افزایی و کاربردی‌سازی علوم‌انسانی در حل مسائل کشور را تبیین کردند. ایشان با اشاره به ظرفیت نظام‌نامه پژوهش وزارت امور اقتصادی و دارایی و هم چنین نظام مسائل وزارتخانه بر گسترش همکاری‌ها تأکید نمودند. هم چنین باتوجه‌به ظرفیت دو مؤسسه بر تبادل نیرو و پژوهشگر تأکید شد و ظرفیت مجمع پژوهشکده‌های اقتصادی برای تعاملات پژوهشی مورد توجه قرار گرفت. در پایان مقرر شد که با امضای تفاهم‌نامه همکاری زمینه‌های عملی شدن ظرفیت همکاری و تعریف طرح‌های مشترک فراهم شود. در پایان با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، دو طرف به عنوان اولین گام انجام کار مشترک با برگزاری همایش «تولید و سرمایه گذاری» برای ارائه دستاوردهای پژوهشی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری در هفته اول اسفند موافقت کردند.


نظر شما :