امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۶ کد : ۲۸۸۵۰ اسلاید اصلی تفاهم نامه همکاری
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همکاری مشترک خود را با امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسادکتری و ۱۵ طرح پژوهشی در راستای اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده طرفین و مقررات و سیاست‌های حمایتی صندوق و ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام، آغاز کردند.
امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ این تفاهم‌نامه‌ی همکاری در 16 اسفند ماه 1399 بین دکتر ایرج فیضی (رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی) و دکتر ایمان افتخاری (رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور) در محل تالار همایش های فرهنگ و هنر پژوهشگاه به امضا رسید.

در این مراسم دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی پس از ارایه توضیحاتی در رابطه با ساختار جهاددانشگاهی به تشریح برنامه‌های توسعه این نهاد پرداخت و گفت: برنامه‌های توسعه جهاددانشگاهی با هدف تحقق اهداف اساسنامه‌ای این نهاد و همچنین تحقق اهداف سند جایگاه جهاددانشگاهی در افق 1404 تدوین و با تصویب هیات امنای جهاددانشگاهی به اجرا در می‌آیند. 

 

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی در معاونت پژوهشی دارای 25 پژوهشکده، 3 پژوهشگاه است، افزود: در حال حاضر 132 گروه پژوهشی و 120 مرکز خدمات تخصصی در این معاونت فعالیت می‌کنند.

دکتر پورعابدی تصریح کرد: این معاونت در زمینه‌های مهندسی و علوم، پزشکی و سلامت، کشاوری و منابع طبیعی و علوم انسانی و اجتماعی دارای محصولات و خدمات متعددی است.

در ادامه دکتر ایرج فیضی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهادانشگاهی با اشاره به این که پژوهشگاه دارای 4 پژوهشگده و 13 گروه پژوهشی است، اظهار کرد: نگاه ما در پژوهشگاه به سوی این است که موضوعاتی انتخاب شوند که مساله (مساله محور) باشند.

وی افزود: رویکرد جهاد به حوزه پژوهش یک رویکرد مساله محور است و ما حوزه کاری خود را به این شکل تعریف می‌کنیم که باید وارد پروژه‌هایی شویم که حتما در کشور مساله باشد یا نیاز یک سازمان باشد و تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود فرصت خوبی است تا حمایت صندوق این کار را تسریع ببخشد. 

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهادانشگاهی بیان کرد: امیدوارم در گام اول این تفاهم‌نامه کارهای ارزشمندی انجام شود و در خدمت کشور و حال مسایل و مشکلات اجتماعی و انسانی کشور باشد. 

همچنین دکتر افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در این مراسم بیان کرد: توجه به پژوهش به خصوص موضوع علوم انسانی و حمایت از فعالیت‌هایی که در مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی در حال اتفاق افتادن است جزو اولویت‌هایی بوده که در برنامه ما هم قرار داشته است.

وی افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در مجموعه معاونت علمی بیشتر عهده دار تحقیقاتی است که جنبه پایه ای و طولانی مدت تر و با نگاه به آینده است، البته نه منقطع از دیگر فعالیت‌هایی که در معاونت شکل می گیرد و نه منقطع از نیازهای جامع و صورت مساله‌هایی که در بستر جامعه می شود رصد کرد. لذا از این جهت جلسه امروز برای ما اهمیت مضاعف دارد؛ زیرا از یک سو با مجموعه پژوهشی جدی کشور و یکی از بازیگران اصلی حوزه پژوهش و تحقیقات در راستای همکارهای مشترک جلسه داریم و ازسویی دیگر روی حوزه علوم انسانی که در سایر علوم پایه از اولویت های ما است متمرکز شده‌ایم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به تشریح فعالیت صندوق پرداخت و بیان کرد: معمولا برنامه‌های صندوق در تفاهم و تعامل با مجموعه‌های پژوهشی کشور به این شکل است که در سه قالب برنامه‌های مشترک و حمایت‌هایی تعریف می‌شود تا پژوهشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

گفتنی است، در پایان پرسش و پاسخ انجام و تفاهم به امضا رسید.

کلید واژه ها: تفاهم نامه همکاری


نظر شما :