پژوهشگاه خبر داد؛

اختتام طرح پژوهشی «الگو و معیارهای کارآمد انتخاب استانداران، فرمانداران و بخشداران»

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۸ کد : ۳۲۳۶۴ پژوهشی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی از اختتام طرح پژوهشی با عنوان «الگو و معیارهای کارآمد انتخاب استانداران، فرمانداران و بخشداران» توسط گروه پژوهشی علوم سیاسی خبر داد.
اختتام طرح پژوهشی «الگو و معیارهای کارآمد انتخاب استانداران، فرمانداران و بخشداران»

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ این طرح پژوهشی به کارفرمایی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و با مسئولیت دکتر محمد کمالی‌زاده عضو هیأت علمی و مدیر گروه پژوهشی علوم سیاسی پژوهشگاه انجام شد و در خرداد ماه 1400 اختتام یافت.
دکتر کمالی‌زاده مدیر طرح در رابطه با نتایج حاصل از این طرح پژوهشی بیان داشت: «در این طرح ضمن آسیب‌شناسی رویه‌های کنونی در خصوص انتخاب استانداران، فرمانداران و بخشداران، بدنبال ارایه شاخص‌ها (عمومی و اختصاصی) و راهکارهایی بوده ایم که انتخاب این مقامات را قاعده مند سازد. این طرح در قالب یک گزارش پژوهشی، یک گزارش راهبردی و یک گزارش مدیریتی به انجام رسیده است.»
لازم به توضیح است این پژوهش بر اساس نیازهای عینی در حوزه وزارت کشور، مصاحبه های دقیق و انجام بخش مقایسه‌ای و تطبیقی (بررسی تجارب چند کشور) انجام و الگوی کاربردی به همراه پیشنهادهای دارای قابلیت اجرا به وزارت کشور انجام شده است. از ویژگی های دیگر این پژوهش، می توان به اتخاذ و اعمال رویکرد میان رشته‌ای (علوم سیاسی، مدیریت، و سیاستگذاری و ...) اشاره کرد.

 

کلید واژه ها: طرح پژوهشی محمد کمالی زاده اختتام طرح


نظر شما :