افزایش دو و نیم برابری سرانه فضای سبز در محله خط چهار حصار کرج
با پیگیری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خط چهار حصار کرج رخ داد:
الیاس قبولی کارشناس شهرسازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله خط چهار حصار، اظهار داشت: طی نشستهای متعدد با گروههای مختلف مردمی، فهرستی از مهمترین مسائل و مشکلات محله شناسایی گردید که از جمله آنها میتوان به مسائل کالبدی نظیر "پایین بودن سرانه خدمات محلی"، "وجود مخروبهها و نخالههای ساختمانی و تجمع زبالهها" و "پایین بودن کیفیت سیما و منظر" به عنوان مسائل اولویت دار محله، اشاره نمود. پرداختن به این مسائل در راستای هدف تحقق زیستپذیری به عنوان یکی از برنامه های دفتر تسهیلگری، تعیین گردید.
در این راستا و براساس بازدیدهای محلی و گفتگو با اهالی، به شناسایی نقطهمحلهای مستعد برای توسعه فضای سبز و پارک در پلاکهای تخریبی به عنوان پروژههای پیشنهادی پرداخته و متعاقب آن جلسات متعددی با مسئولان شهرداری منطقه 10 کرج صورت گرفت. با پیگیریهای صورت گرفته توسط دفتر تسهیلگری و مطالبه گروه معتمدین و شورای محله، رسیدگی به این پروژهها در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت و در بهار امسال اجرای آن آغاز گردید.
در پی این اقدامات، با تبدیل مخروبهها به عرصههای سبز و پاتوق محلی، فضاهایی که زمانی محل رهاسازی زباله و نخاله و منشاء مسائل و مشکلات بهداشتی و اجتماعی بودند، در خدمت تقویت تعاملات اجتماعی، نشاط و شادی اهالی و ارتقای بصری و زیبایی محله قرار گرفت.
دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط چهار حصار، با همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، از مهر ماه 1399 در این محله مستقر شده و امید دارد تا با توانمندسازی جامعه محلی، تقویت شورای محلی و جلب همراهی نهادها و دستگاههای شهری، شاهد بستر سازی در جهت توسعه محلی باشد.
نظر شما :