توسط مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه برگزار شد؛

برگزاری اولین دوره «تربیت مربی» ویژه دهیاران و مسئولین مالی و فنی دهیاری های استان تهران

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۳۷۴۱۱ اسلاید اصلی آموزشی
اولین دوره آموزشی تخصصی تربیت مربی ویژه دهیاران، مسئولین مالی و فنی دهیاری های استان تهران توسط مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی برگزار شد.
برگزاری اولین دوره «تربیت مربی» ویژه دهیاران و مسئولین مالی و فنی دهیاری های استان تهران

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، اولین دوره آموزشی تخصصی تربیت مربی ویژه دهیاران، مسئولین مالی و فنی دهیاری‌های استان تهران با نظارت اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری تهران توسط مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی از روز یکشنبه 9 آبان‌ماه در محل تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری پژوهشگاه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این دوره‌های آموزشی که هدف اصلی آن تربیت مربی ویژه دهیاری‌های استان تهران و در مدت 20 روز برگزار می‌شود، تعداد 142 نفر حضور دارند که از این تعداد، 52 نفر دهیار، 60 نفر مسئول مالی و 30 نفر از مسئولان فنی دهیاری‌ها هستند. آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های لازم و در نهایت تربیت مربی در این زمینه‌ها، از اهداف مشخص این دوره‌های آموزشی است.

 در مراسم افتتاحیه این دوره سید حبیب موسوی نماور، مدیر کل محترم دفتر روستایی و شوراها، با اشاره به نقش و جایگاه آموزش به‌عنوان یکی از سیاست‎های اصلی این دفتر در توانمندسازی نیروی انسانی و همچنین تاکید بر نقش و جایگاه مهم دهیارها در حوزه‌های روستایی، بر ضرورت آموزش‌های کاربردی مستمر و تکمیلی به دهیاران تاکید کرد. موسوی همچنین، به تلاش برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های دهیاران و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت دهیاری‌ها در حل مسائل و مشکلات روستاها و کمک به توسعه کشور تاکید کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، افشین داورپناه، معاون آموزشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، ضمن تاکید بر نقش توسعه روستاها در توسعه کشور، توسعه مناطق روستایی را در همه ابعاد توسعه از جمله ابعاد انسانی، اقتصادی، اجتماعی، محیط‌زیستی توسعه، پیشران و مقدمه ضروری امکان تحقق و تداوم توسعه کشور دانست و گفت: در این مسیر، ارائه آموزش‌های گوناگون به دهیاران، به عنوان زنجیره‌ای از حلقه‌های نظام حکمرانی در کشور، و با هدف دانش‌افزایی، آگاهی‌بخشی و ارتقاء سطح مهارت‌های اجرایی و مدیریتی دهیارها، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

داورپناه در ادامه آمادگی این پژوهشگاه را برای تدوین دوره‌ها و بسته‌های آموزشی ویژه دهیارها و اعضای شوراهای روستایی را اعلام کرد.

فاطمه دوستی، معاون دفتر روستایی و شوراها نیز در ادامه این مراسم بر ضرورت و اهمیت آموزش تربیت مربی؛ به‌عنوان زمینه‌ای مناسب برای شناسایی و توانمندسازی مربیان آموزشی واجد صلاحیت و همچنین شناسایی و ارتقاء مهارت‌ها و توانایی‌های علمی و آموزشی دهیاران و مسئولان مالی و فنی تاکید کرد.

 

گفتنی است دوره آموزشی تربیت مربی ویژه دهیاران، کارشناسان مالی و فنی دهیاری‌های استان تهران با نظارت اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری تهران از روز یکشنبه نهم آبان‌ماه آغاز شده‌است و به مدت 88 ساعت در طول بیست روز ادامه خواهد داشت.

 

کلید واژه ها: دوره های آموزشی دهیاران تربیت مربی


نظر شما :