نشست ارائه الگوهای موفق (ستفا) بر آمده از نتایج طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

نشست ارائه الگوهای موفق (ستفا) بر آمده از نتایج طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، نشست ارائه الگوهای موفق سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی(ستفا) بر آمده از نتایج طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سخنرانی آقای دکتر محمدصادق بیجندی و دکتر سیروس دشتی در سالن جلسات پژوهشگاه تاریخ 18/10/98 ساعت 13 الی 16  با حضور تعدادی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای نشست آقای دکتر سیروس دشتی در مقدمه‌ای به اجمال پیشینه اجرای طرح و مطالعات انجام شده در حوزه مشاغل خانگی را تشریح کردند و شناسایی ظرفیت‌ها و مشاغل جدید خانگی به‌ویژه برای بانوان، شبکه‌سازی و زنجیره ارزش مشاغل خانگی را از اهداف اجرای طرح برشمردند.

   در ادامه دکتر بیجندی با بیان روش اجرای طرح در قالب اقدام پژوهی به گستره کار اشاره کرد؛  این طرح در 9 استان به صورت پایلوت (خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، لرستان و ایلام) به اجرا رسیده است و مراحل اجرای طرح در سه سطح آمایش، ثبت مشاغل خانگی و مداخله توسعه‌ای شامل توانمندسازی، اتصال به بازار و تسهیل مالی و غیرمالی بوده است.

دکتر بیجندی الگوی جدید برگرفته از مطالعات انجام شده در حوزه توسعه مشاغل خانگی و نقش جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای را با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمایش داد و شماری  از نامهای معتبر ملی(برند) که اعلام آمادگی برای همکاری در طرح را کرده‌اند نام بردند.

  ایشان در ادامه فعالیت‌های دیگری را که سازمان در اجرای طرح از جمله شناسایی اولویت‌های جدید توسعه مشاغل خانگی، تدوین کتابچه راهنمای مشاغل خانگی، برگزاری سلسله نشست‌های علمی و انجام مطالعات تطبیقی در 9 کشور بوده است را تشریح کردند و در نهایت سامانه ایجاد شده با عنوان سامانه تخصصی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی (www.Inhb.ir) و اطلاعات مربوط به سامانه را ارائه دادند. در انتهای جلسه برخی از اعضا، پیشنهادها و نظرات خود را بیان کردند.

 

 

 

 


نظر شما :