با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی برگزار شد؛

تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری پروژه طراحی نورپردازی مجموعه برج میلاد

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۲:۲۴ کد : ۳۵۴۷۳ اسلاید اصلی پژوهشی
جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه‎ریزی پروژه «طراحی نورپردازی مجموعه برج میلاد» با حضور مجتبی حسینی‌توسل (مدیرعامل)، مهدی علیپور (معاون فنی و عمرانی مجموعه برج میلاد)، افشین داورپناه (مدیر پروژه طراحی نورپردازی مجموعه برج میلاد)، محمد فربد حنیفی، (مشاور پروژه و مدیر عامل انجمن روشنایی و نورپردازی ایرانیان) و سید مجتبی طباطبایی (معاونت مالی و پشتیبانی مجموعه برج میلاد) برگزار شد.
تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری پروژه طراحی نورپردازی مجموعه برج میلاد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، در این جلسه، افشین داورپناه (مدیر پروژه طراحی نورپردازی مجموعه برج میلاد و  مدیر گروه پژوهش هنر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی) ضمن ارائه گزارشی از فرآیند و روند تعریف شده برای پروژه طراحی نورپردازی مجموعه برج میلاد، درباره نتایج فراخوان طراحی این پروژه گفت: فراخوان دعوت به همکاری موسسات و حضور شرکت‌های نورپردازی کشور در این پروژه  در دو  نوبت منتشر شد و همچنین بر اساس فهرستی از شرکت‌های برتر در این حوزه، فراخوان به طور هدفمند برای شرکت‌های تخصصی در این حوزه نیز ارسال شد؛ در نهایت 19 شرکت در این فراخوان شرکت کردند که از این میان، بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده و امتیازهای کسب شده، تعداد 13 شرکت برای مرحله بعدی فراخوان انتخاب شدند. که دو  مورد از این موسسات به صورت کنسرسیومی در این فراخوان شرکت کرده‌اند.
داورپناه افزود: در ادامه کار هر 13 شرکت پذیرفته شده می‌تواند بر اساس شیوه‌نامه مشخصی، کانسپت‌های اولیه خود را برای دبیرخانه این پروژه ارسال کنند. این کانسپت‌ها بررسی و  در نهایت چند کانسپ برای ارائه طراحی کامل انخاب خواهد شد.
در ادامه، مجتبی حسینی‌توسل (مدیرعامل مجموعه برج میلاد) نیز ضمن اشاره به اهمیت طراحی نورپردازی برج میلاد اظهار امیدواری کرد که این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود و شاهد تعریف و اجرای یک طرح نورپردازی کارشناسی و شایسته برای مجموعه برج میلاد باشیم.
در ادامه این نشست، جدول زمانبندی برای مراحل بعدی این پروژه پیشنهاد و مصوب شد تا  هیئت ژوری در دو  بخش «هیئت داوری» و «کمیته فنی» تشکیل شود؛ «هیئت داوری» با حضور چهره‌های علمی و تخصصی رشته‌های مرتبط (معماری، شهرسازی، هنری، طراحی و منظر شهری و متخصصان حوزه «فرهنگ و شهر» تشکیل خواهد شد و ابعاد هنری، زیبایی‌شناختی، معماری، نشاننه‌شناختی و فرهنگی طرح‌های ارائه شده را بررسی خواهد کرد و «کمیته فنی» مسئولیت بررسی وتائید ابعاد اجرایی و استانداردهای فنی و اجرایی پروژه را بر عهده خواهد داشت.

کلید واژه ها: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی برج میلاد افشین داورپناه


نظر شما :