آرشیو اخبار

حضور عارفان، تجلی‌‌ الهی در جامعه است/ عرفان یعنی دعوت به زیبایی

حضور عارفان، تجلی‌‌ الهی در جامعه است/ عرفان یعنی دعوت به زیبایی

بخشعلی قنبری با تأکید بر اینکه عارفان بدون آنکه سخن بگویند دعوت می‌‌کنند، گفت: بنابراین تئوری حاصل از نهج‌البلاغه در مورد عارفان آن است که حضور عارفان در جامعه به مثابه حضور تجلی‌‌های الهی در جامعه است و این حضور دعوت است. نمی‌‌دانم چرا از عرفان می‌‌ترسیم و می‌‌گویند عرفان را به کار نبرید.

ادامه مطلب
انسان شناسی قرانی، با رویکرد مسئله محور

انسان شناسی قرانی، با رویکرد مسئله محور

مدیر گروه الهیات و فلسفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با اشاره به چهار برنامه علمی در گروه علمی متبوع خود، اظهار کرد: برنامه سوم خود را انسان‌شناسی قرار دادیم و با رویکرد مسئله‌‌محور سعی کردیم انسان‌‌شناسی قرآن را با انسان‌شناسی فلسفه‌های غربی مقایسه کنیم.

ادامه مطلب
کارگاه عالی آموزشی سیاست پژوهی  برگزار شد

کارگاه عالی آموزشی سیاست پژوهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کارگاه «سیاست پژوهی» با هدف آشنایی با مهمترین موضوعات در مبحث سیاست‌پژوهشی و دانش‌افزایی در این زمینه ، به مدت دو روز و با حضور گروهی از اعضای هیئت علمی مجموعه جهاددانشگاهی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطلعات اجتماعی جهاددانشگاهی برگزار شد.

ادامه مطلب

نسشت بررسی ابعاد و پیامدهای اجتماعی پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد برگزارشد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۸ نشست بررسی نتایج طرح پژوهشی در زمینه ابعاد و پیامدهای اجتماعی مسکن مهر شهر جدید هشتگرد ، با حضور جمعی از مسئولان شهر جدید و کارشناسان و مدعوین از دستگاه‌های مرتبط در محل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار شد.

ادامه مطلب