جلسه هماهنگی اجرای طرح‌های بنیاد علوی برگزار شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۱ کد : ۶۰۷۹ اسلاید اصلی پژوهشی پربازدیده ترین اخبار
جلسه هماهنگی اجرای طرح‌های بنیاد علوی برگزار شد

به گزارش معاونت پژوهشی پژوهشگاه نخستین جلسه هماهنگی برای اجرای طرح‌های بنیاد علوی با موضوع «معیشت پایدار در چهار شهرستان زهک و  قصرقند(استان سیستان و بلوچستان)، ملکشاهی(استان ایلام) و احمدی(استان هرمزگان) با حضور آقای دکتر فیضی رییس پژوهشگاه، دکتر بیجندی رئیس سازمان اشتغال و فناوری دانش آموختگان ، دکتر سیدسعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ، مدیران طرح‌ها و رؤسای پژوهشکده‌ها به میزبانی معاونت پژوهشی پژوهشگاه در محل سالن جلسات پژوهشگاه در تاریخ 26/12/97 ساعت 30/7 تا 10 صبح برگزار شد.

در این جلسه دکتر فیضی ضمن خوشامدگویی به مدعوین و حاضران در جلسه، جنبه های کاربردی‌طرح ها، ادامه‌دار بودن آن، ضرورت‌های کارفرما در اجرای به‌موقع طرح‌ها را از جمله موارد حائز اهمیت در امر هماهنگی و انسجام آنها برشمردند. ایشان تاکید کردند اجرای مناسب، به‌موقع و با کیفیت طرح ‌ها چشم‌اندازی مناسب برای جهاد دانشگاهی را در آینده فراهم خواهد آورد.

در ادامه دکتر بادکو (مجری طرح شهرستان احمدی)، دکتر قاسمی (مجری طرح شهرستان زهک)، آقای شکیبا (مجری طرح شهرستان ملکشاهی) و آقای رازانی (مجری طرح شهرستان قصرقند) توضیحاتی را درخصوص شرح خدمات طرح‌ها و شرایط اجرای آن ارائه دادند.

سپس دکتر هاشمی و دکتر بیجندی تجربیات خود و واحدهای جهاد در اجرای طرح‌های مرتبط با معیشت پایدار را بیان کردند. تاکید بر همزبانی و درک میدانی ضرورت ها و اقتضائات ساختار و هویت زندگی و معیشت روستاییان، اعتماد سازی و حضور در میدان کار از جنبه های کیفی در این طرح‌ها ست.

  با عنایت به اینکه این پروژه‌ها فرصت چند بعدی از حیث معنوی و علمی و اثر بخشی محسوب می‌گردد، لازم است در پژوهشگاه ساماندهی و هماهنگی مناسب و جامعی با مسئولیت معاونت پژوهشی صورت بگیرد تا افزون بر اجرای شرح خدمات دو هدف مکمل و منزلتی برای جهاد‌دانشگاهی و پژوهشگاه نیز تحقق یابد؛ یکی تولید مقاله های علمی و کتاب حاصل از تحلیل داده های متنوع و واقعی این طرح ها و دوم رسیدن به یک الگوی مخصوص جهاد دانشگاهی که بتواند موقعیت و جایگاه ما را در میان رقبا ارتقا ببخشد. بنابراین معاون پژوهشی و مدیران و تیم طرحها به این دو ضرورت توجه کافی داشته باشند.

در این جلسه اعضا تاکید داشتند با توجه به اعتماد کارفرما به جهاد‌دانشگاهی، پژوهشگاه از تمامی پتانسیل‌های موجود در جهاد برای اجرای مناسب طرح استفاده کند.

 


نظر شما :